Emil Haugli på Hjørnet Gastrobar skal drifte fire arenaer og nitten arrangementer under festivalen. Han gleder seg. 

– Vi skal skape gode opplevelser for publikum, lover han. Haugli driver både Hjørnet Gastrobar, Smak Brumunddal og Kjeller’n på hjørnet, og under Matlystfestivalen har han også tatt på seg ansvaret for Lavvoen på torget. 

Sikrer seg billetter

Publikum begynner også å gjøre seg klare. Noen av arrangementene er allerede utsolgt, og det er stor aktivitet på Ticketmaster blant folk som vil sikre seg billetter i innspurten til festivalen. 

– Folk er flinke til å møte opp når det skjer noe, og Matlystfestivalen gir oss en fantastisk mulighet til å vise fram alt vi har å by på. Vi kommer til å levere veldig bra, akkurat som vi gjør hver dag, sier Haugli, og peker på at gode publikumsopplevelser er den beste markedsføringen. Han roser kommunen for initiativet og drahjelpen. 

Gir effekt hele året

Emil Haugli mener Matlystfestivalen kan gjøre folk mer oppmerksomme på kvaliteten spisestedene i Brumunddal står for.

– Med mange store navn på plakaten under festivalen så tiltrekker vi oss publikum som vi ellers ikke ville nådd i det det daglige på egenhånd. Dette er jeg helt sikker på at vil skape ringvirkninger for både byen og etablissementene. Når både lokalbefolkningen og tilreisende blir servert god mat og gode opplevelser så kommer de tilbake. Det vil skape effekt langt utover Matlystfestivalen, spår han.